tenanglah...๐Ÿ‚

Bismillahirrahmanirrahim,

Allahu antal ghafur, faghfir zanbana 
13 Ramadhan 1441H.

......................................................

Do we oftenly forget to be calm amidst all the trials and tribulations that Allah gave to us? Yes, we do, and we always do right? Tapi Allah berfirman, 

“Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: ‘Kami beriman, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya, Kami menguji orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah orang yang sebenar-benarnya beriman dan nyata pula apa yang diketahui-Nya orang yang berdusta.’” (Surah al-Ankabut, ayat 2-3)

Ujian itu diberikan untuk menguji tahap keimanan seorang hamba. The greater the trials, the closer the person with his creator :) And this too, Allah does not burden a soul beyond his capabilities. Jadi, jangan sangka setiap ujian yang kita hadapi itu terlalu berat untuk kita. In fact, the trials are blessings, and being able to be grateful when you don't have anything is also a blessings in itself. Bersyukurlah, tiada apa yang akan berkurang kalau kita bersyukur. 

So, literally, I was really hope yang class akan resume macam biasa balik. Sedih sangat kalau kita akan habiskan semester ni dengan online class :( Since this is my last semester, this means that degree juga akan berakhir tak lama lagi. Dan uia sudah menjadi sebahagian dari jiwa, jadi rasa sedih kalau habiskan student life dengan e-learning. But Allah knows best. Semoga semuanya baik-baik saja dan kembali pulih :') 


ุจุฃุณู…ุงุฆูƒ ุงู„ุญุณู†ู‰ ุฏุนูˆุชูƒ ูุงุณุชุฌุจ
ูˆุนู„ู‰ ุฑุถุงูƒ ููŠ ุฑุถุงูƒ ูุฃุญูŠู†ุง
ูˆุงุฌุนู„ ู„ู†ุง ุงู„ูุฑุฏูˆุณ ู…ุฃูˆู‰ ูˆุงูƒูู†ุง





Comments