Allah, The Knower of All ✨

Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah yang Maha pengasih lagi Maha penyayang 

Harini frh rasa nak share something, but not from my own writing. This thing is actually what exactly I've been thinking of selama ni (cehhh hahah, tpi betul...I mean things that always cross in my mind)  tapi tak dapat nak diluahkan dalam tulisan. The word just doesn't come out. And one day, frh scroll FB, jumpa pulak this post dari page Aku Islam, korang boleh pergi tengok sendiri, like and follow page tu sebab memang best sangat! So here you go, frh share with you guys this beautiful message ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’˜

.........................................................
Aku Islam
29 May, 21:13


[ The Moon, The Stars, And Everything Else. ]

Mata kita tengok bulan dan bintang tu cantik. Tapi lensa kamera (telefon) kita tak boleh nak tangkap gambar bulan secantik mata kita yang merakam pemandangan. Perbezaan adalah sesuatu yang lazim dalam hidup.
Keinginan dan takdir juga begitu. kita nak sangat satu-satu benda ni jadi kat kita. tapi takdir Tuhan kadang tak mengizinkan benda tu jadi pada kita.
Ada cinta (dan juga hal-hal lain) yang memang indah sangat bagi kita. tapi cinta (dan juga hal-hal lain) tu kadang tak dapat kita miliki. Bagai bulan yang cantik tersangkut di langit, hanya bisa dipandang tak mampu dipegang. Cinta (dan juga hal-hal lain) juga begitu kadang hanya mampu dirasa tapi bukan untuk dipunya.
Mungkin ada impian dan harapan kita yang tak jadi kenyataan. tapi jangan sebab itu, kita lupakan kurnia-Nya yang lain-lain.

Kalau ada ketikanya jalan yang kita pilih dalam hidup ni tak menjadi, we start again. bukannya duduk menangis dan tenggelam dalam kenangan dan kekesalan. move on. Daripada asyik mengeluh kepada berdoa. Daripada asyik mengenang kepada berzikir. Daripada asyik kecewa kepada memanfaatkan waktu.
Kerana Tuhan akan memberi yang terbaik kepada yang sentiasa berusaha untuk melakukan yang terbaik.

- sederhanaindah
.........................................................

Dah baca? How do you guys feel? Frh tak tau mcm mana korang rasa, but bagi frh baca seribu kali pun mesti akan tersentuh. Because it's so trueeeeee. Memang kadang-kadang, ada benda yang kita terlalu sayang, tapi buatlah macam mana sekali pun, benda tu tetap takkan jadi milik kita. Perasaan yang Allah bagi pada kita tu, cumalah sementara untuk kita belajar erti syukur dan menghargai. Tapi, itu bukan jugak bermakna yang Allah itu kejam kerana biarkan benda tu berlalu pergi, sebab yang kita suka tu belum tentu baik untuk kita. Mesti pernah dengar kan ayat ni? Jadi, satu benda yang kita kena hold on tightly is percayalah, our heart will be at ease when we believe that what is meant for us will never miss us and that which misses us was never meant for us (Imam As-Syafi'e). 

Allah knows what we don't know, 
and indeed He is the Knower of all ๐ŸŒฑ๐ŸŒท

frhnz,
12 Syawal 1441H,
14:52 p.m.



Comments