TIME AFTER TIME 🌸✈

TIME AFTER TIME 🌸

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,

Apa khabar semua? Lamanya rasa tak berblog sbb skrg tgh penghujung sem, and ada banyak sangat submission, presentation and also final exam. Tak lama lagi, sem ni pun akan tamat. May Allah ease all of us, amin. Oh btw, selamat hari raya aidiladha yang kedua!! Semua masih seronok kaa beraya tu? Hehe,, jgn mkn byk2 sgt kay, nti buncitsss 😂

Harini farah nak share sikit je pasal buku yang farah baru je habis baca. Buku ni dah lama farah cari dkt bookstore tpi mcm tak jmpa pun, and haritu pergi JJ ada pulak kat popular, sooo trus la beli tanpa berfikir panjang lagi hehe.

Somehow buku ni sangat2 relatable to hidup farah. And semua ayat dia pun best sgt, like farah terfikir how come seseorang boleh menulis sebagus ini dan kena sangat dengan jiwa org yang membaca. So farah nak share sikit apa yang farah rasa sangat menyentuh hati farah.

Dia kata, kadang-kadang kita terperangkap dalam dunia ciptaan kita sendiri smpi lupa ada realiti yang kita kena hadapi. And this is so truee :( Sebab kita selalu berharap pada sesuatu benda yang kita tahu tak mungkin ada terjadi pun. Susah kdg2 kita nak accept sesuatu realiti walaupun kita tahu benda tu is so real kan. Sebabnya kita tak nak lose that thing, tapi at the end we realize that kita tak mampu nak mengubah takdir. Tapi satu benda yang farah always keep reminding myself is, everything that happens in our life, Allah does it beautifully. Tak ada yang kebetulan, semuanya bersebab. Kita selalu doa supaya Allah berikan yang terbaik untuk kita atau kurniakan apa-apa yang Allah lihat baik untuk kita dalam hidup. Tapi bila sesuatu jadi beyond our wants, kita mcm mengeluh as if benda tu memang buruk sungguh untuk kita. Sedangkan kita lupa awal-awal lagi kita dah doa supaya Allah beri yang terbaik, jadi apa yang berlaku tu sebenarnya adalah yang terbaik lah untuk kita. Memang susah untuk kita always being positive and selalu redha je dengan apa yang berlaku sebab pengetahuan kita sangat terbatas kepada apa yang kita nampak je. Sedangkan Allah lebih tahu apa yang akan berlaku pada kita. That's why. Tapi percaya je lah yang everything always happen for a reason that only Allah knows. Susah, tapi boleh. Slowly but surely,, okay?

Korang boleh la cuba beli buku ni and baca sendiri. In shaa Allah tak rugi. Selamat membaca 💜

frhnz,
11:11 a.m.


Comments