Redha🥀

 Assalamualaikum,

Dengan nama Allah, yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

🍁🍁🍁

I always asked myself, macam mana nak jadikan hati kita ni betul2 redha dengan apa yg Allah dah takdirkan. Then I realize that bila kita dah tak lagi mempersoalkan kenapa itu kenapa ini dan terima apa sahaja dengan hati yang betul2 lapang. Itu redha. Mungkin kita boleh kata kita sudah memaafkan dan melupakan tapi we can't lie our heart.

Dalam hidup ni, no matter how hard we try to please and appreciate a person, tak akan menjamin yang dia akan appreciate kita kembali. Until one point of time, kita sendiri yang akan sedar that person is actually means nothing to us. Dan segala perkara yang berlaku kadang2 hanya akan terjawab dengan waktu. 

Salah satu sebab kita masih tenggelam dalam kesedihan yang lalu is bcoz we forget that we are human, we make mistake dan kita berhak memaafkan diri kita. Mungkin kita terlalu sibuk menjaga hati org smpi lupa yg kita juga ada hati dan perasaan sendiri utk dijaga. 

Whatever happens to us right now, is exactly what Allah want us to be. Dari situ Allah lihat, sejauh mana kebergantungan dan pengharapan kita pada Allah.

Dua. The most powerful tool to heal our broken heart and don't forget, that you have Allah❤️. He hears you. He sees you. He knows well what are you going through. 

Frhnz,

13:26




Comments